luni, 22 septembrie 2014

Impresii dupa zece ani de la infiintarea Liceului de Artă „Ioan Sima”

arte_oana_darjan_400Ioan Sima (1898 - 1985)

Acum zece ani mai exact în 2004 pe structură Şcolii cu Program de Artă a luat naştere Liceul de Artă „Ioan Sima”, liceu care poartă numele marelui pictor sălăjean.Dacă prima impresie, destul de importanţa pe care mi-o lasă o persoană este imaginea şi modul în care se îmbracă la fel prima impresie care mi-a rămas întipărită în minte a fost locul în care fiul meu îşi va petrece mai multe ore din zi.
Astfel experinţa la catedră a învăţătorilor şi profesorilor, sala de clasă pe care am găsit-o cât mai plăcut organizată şi aranjată aşa încât să fie cât mai utilă în procesul de educare ne-a convins că Liceului de Artă “Ioan Sima “Zalău, este cea mai bună alegere pentru fiul nostru.
În fiecare an s-au adus modernizări şi transformări a sălilor de clase respectiv a bazelor materiale care să ajungă la standarde europene.
După cum bine ştim ,Şcoala şi mai apoi Liceul s-a încadrat în viaţa culturală a oraşului Zalău şi judeţului Sălaj ca o prezenţă permanentă, aducând prestaţii de înaltă ţinută ale elevilor şi profesor lor cu ocazia diverselor manifestări, din judeţ şi municipiu. De-a lungul anilor elevii Liceului de artă au participat la concursurile zonale şi naţionale, la Olimpiade iar acest lucru s-a concretizat în obţinerea multor premii.Pe lângă performanţele aduse de elevi au fost o serie de activităţi culturale şi educative organizate de şcoala în parteneriat cu alte unităţi şcolare, asociaţii la nivel local şi judeţean proiecte în care au fost implicate toate cadrele didactice de muzică şi arte plastice.
După cum mărturisea chiar Patronul spiritual Ioan Sima``Dacă aş vrea să-mi definesc arta,ar trebui să mă întorc la anii copilăriei şi să spun că primele impresii, primele noţiuni despre frumos, le-am trăit în mijlocul naturii şi că ea, natura, mi-a fost primul îndrumător.`` la fel şi Liceul de Artă IOAN SIMA aş vrea să rămână şcoala unde mergi din plăcere şi uiţi de tine ,să fie de fapt pentru oricine un atelier colectiv plin de oameni talentaţi şi extrem de modeşti, oameni care vin nu să-şi etaleze talentul, ci să şi-l descopere şi să înveţe să-l folosească ,dar să nu uităm că în centrul tuturor acestor oameni sunt, evident, profesori dedicaţi, răbdători, modeşti, în faţa cărora nu poţi fi decât dedicat, răbdător şi modest ,aşa cum trebuie să fii în faţa Artei.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu