luni, 17 noiembrie 2014

Micul dejun este cea mai importantă masă



Complete life, Be stronger then diabetes



















Fiecare dintre noi am auzit că un mic dejun sănătos este cheia pentru a începe ziua cu un bang. Probabil şi acum ne revin în minte cuvintele pe care le rosteau părinţii noştrii: Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei dar şi răspunsul insistent de la copiii somnoroşi " nu mi-e foame"
Micul dejun este masa cea mai uşoară cu care poţi să treci de dimineaţă. Unii oameni simt chiar greată dimineaţa (ceea ce indică o tulburare de zahăr în sânge). Micul dejun este prima masă după o noapte lungă de repaus alimentar. În absenţa unor alimente, organismul trebuie să elibereze stocurile de glucoză pentru a alimenta creierul. Sărind peste micul dejun, atunci când creierul şi corpul tău sunt înfometaţi de energie, exagerează acest răspuns la stres, forţând organismul pentru a pompa continuu în hormonii de stres care alimentează creierul. Aceşti hormoni de stres, de asemenea, explică de ce unii oameni se trezesc cu o senzaţie de greată. Răspunsul la stres cauzat de săritul peste micul dejun şi alte mese contribuie la creşterea în greutate,supăra echilibrul hormonal, împiedică funcţionarea creierului, şi poate duce la simptome cum ar fi migrene, depresii, modificări ale dispoziţiei, tremor, ameţeli, ceaţă, tulburări de somn, şi altele. Un creier bine alimentat este mai bine echipat pentru a face alegeri mai sănătoase şi nu cedează, nu se apucă nebun să caute cea mai rapidă sursă de energie. Cei care omit micul dejun au mai multe şanse de a căuta calorii bogate în alimente nedorite şi mâncă aproximativ cu 20 la sută mai mult la masa de prânz.
Micul dejun este un mod minunat de a da organismului alimentele de care are nevoie.
Chiar dacă mănânci o masă sănătoasă de dimineaţă în fiecare zi, poate să fie foarte greu să ai un copil alimentat sănătos.
Dar este important să încercaţi!
 


 Complete Life 680x150px
Fiind mamă de copii m-am documentat foarte bine şi într-adevăr copiii care mănâncă micul dejun au tendinţa de a mânca sănătos în general .Micul dejun este procesul prin care organismul transformă combustibilul în produsele alimentare de energie şi când metabolismul devine mişcare, corpul începe arderea caloriilor.
Imaginaţi-vă că sunteţi o maşină!
După o noapte lungă de somn, rezervorul este gol. Micul dejun este combustibilul de care ai nevoie încât să poţi porni la drum. Ai nevoie de a furniza suficientă energie, nouă pentru corpul tău pentru a începe şi a te menţine în funcţiune până la prânz.
Copii care sar peste micul dejun devin obosiţi, agitaţi sau iritabili iar la scoală au atenţia mai redusă Starea de spirit şi energia lor pot scădea dacă nu mănâncă masa de dimineaţă. Cadrele didactice au observat că acei copii care vin la scoală şi nu au luat micul dejun au dificultăţi de învăţare foarte mai, comparativ cu copiii bine hrăniţi care au rezultate mai bune în activitatea lor şcolară şi arată un plus de energie în sport şi alte activităţi.
Persoanele care nu mănâncă micul dejun consumă adesea mai multe calorii pe parcursul zilei şi sunt mult mai predispuşi în a deveni supraponderali. Asta pentru că cineva care sare peste micul dejun este probabil foarte înfometat înainte de prânz şi va gusta produsele alimentare bogate în calorii sau va mânca prea mult la masa de prânz.
Pregătirea unui mic dejun bun poate fi la fel de rapid şi de uşor doar prin adăugarea laptelui peste cereale sau fulgi de ovăz.
Este important pentru copii să aibă micul dejun în fiecare zi, dar ceea ce mănâncă de dimineaţă este foarte important. Alegeţi alimente pentru micul dejun, bogate în cereale integrale, fibre şi proteine ​​în timp ce nivelul de zahăr adăugat poate impulsiona copii la "atenţie, concentrare şi memoria - de care au nevoie să înveţe în scoală. Copiii trebuie să acumuleze fibre, calciu, precum şi alte elemente nutritive importante.De asemenea, ei au tendinţa de a păstra greutatea lor sub control, au niveluri mai mici de colesterol în sânge  şi vor face mai puţine drumuri la cabinetul şcolii cu plângeri de stomac legate de alimentaţie.
Un alt motiv bun pentru a vă asigura că copii au un mic dejun echilibrat este că patru din cinci copii nu primesc suficiente vitamine şi minerale de la masa de prânz şi cină singur. Prin adăugarea micului dejun, copiii au mai multe şanse de a obţine vitaminele şi mineralele de care au nevoie.
Mic dejun îmbunătăţeşte performanţele academice şi dieta, ajută la îmbunătăţirea performanţelor mentale şi concentrare în timpul activităţilor de dimineaţă.
Nu ai timp pentru micul dejun? Este mai simplu să pui 5 lei in buzunar pentru fast -food şi gata l-ai trimis la şcoală! Nu-ţi pasă că aceste gustări sunt bogate în grăsimi şi zahăr şi sunt scăzute în valoari nutritive!
Ai grijă de sănătatea copilului tău. Fii creativ cu alegerile tale pentru micul dejun .
Chiftelute din fasole mung
Este uşor să faci un mic dejun bun, chiar dacă copilul dumneavoastră vă spune nu vreau! Nu îmi este foame! În primul rând, copilul dumneavoastră cred că nu ar refuza un suc de portocale. Acest lucru va ajuta la creşterea apetitului său. Puteţi începe cu o cantitate mică la început şi apoi pe măsură ce copilul se obişnuieşte cu micul dejun, creşteţi lent cantitatea de alimente .Un mic dejun bun ar trebui să includă alimente nutritive cel puţin trei din cele patru grupe de alimente. Pâinea integrală, cerealele, fructele, laptele, iaurtul, ouăle sunt opţiunile bune pentru micul dejun.
  
 Guacamole cu patrunjel sau urzici

Piramida alimentară subliniază în acelaşi timp balanţa, varietatea şi moderaţia cu care este necesar ca unele alimente să fie consumate, punând accent pe consumul cerealelor, legumelor şi fructelor, considerate a fi bază pentru o nutriţie adecvată. Ele trebuie acompaniate de alimente bogate în proteine (lapte, brânză, carne şi produse din carne cu un conţinut scăzut în grăsimi).Vârful piramidei, având cel mai mic volum, este reprezentat de grăsimi şi de produse zaharoase. Acestea trebuie consumate rar şi în cantităţi mici. Sursă: Ghid pentru alimentaţia sănătoasă, Societatea de Nutriţie din România
Dacă vrei să afli mai multe te anunţ că pe 14 noiembrie se sărbătoreşte Ziua Mondială a Diabetului.
Unele alimente s-ar putea să vă surprindă.De exemplu, o felie de pâine prăjită care este destul de săracă în grăsimi, un fruct proaspăt, la care adăugaţi un pahar de lapte degresat şi aveţi un mic dejun rapid şi uşor, care combină un gust bun şi o nutriţie bună..
Desigur, copiii adesea învaţă cele mai bune exemple, de la părinţi aşa că este important ca şi părinţi să aibă un mic dejun hrănitor în fiecare zi.

Dr. Oz: Cum sa faci o detoxifiere cu alimente solide, nu cu sucuri