marți, 10 martie 2015

Adaptabilitatea angajaţilor, succesul angajatorilor !

Fiind manager de resurse umane la o companie multinaţională de top din Braşov am sarcina să recrutez primii potenţiali angajaţi,ceea ce înseamnă că trebuie să procedez cu prudentă. Prin urmare, când vine vorba de a face angajări, pretenţiile mele sunt pe măsură iar aşteptările pe care le am de la un potenţial angajat ar fi următoarele: seriozitate, profesionalism, implicare, dorinţa de a învăţa şi a se perfecţiona continuu, loialitate, concentrare pe rezultate şi aducerea unui plus de valoare în companie. Nu angajez o persoană doar pe o simplă recomandare sau fără a-i testa competentele. 
Orice angajare impune costuri ridicate pentru fiecare persoană şi dacă vrei să fii un manager corect, te limitezi la a angaja doar personalul strict necesar pentru desfăşurarea activităţii companiei.Din această perspectivă, decizia de a angaja personal trebuie foarte bine cântărită.De aceea, pentru un manager de resurse umane, scopul formării profesionale nu este să înveţe cum să conducă oamenii, ci cum să gestioneze procesul de creare a celor mai buni angajaţi, prin aplicarea celor mai noi descoperiri din domeniul ştiinţei managementului. 
Primele întrebări, pe care mi le-am pus au fost: când şi unde găsesc candidaţi buni. Si este vorba de aproximativ 50 persoane nu de 2 ,3 care mi-ar uşura treaba.
Oamenii caută locuri de muncă şi participă adesea la târguri de locuri de muncă sau caută aninţuri în  ziare  prin care angajatorii anunţă că recrutează personal.
Anunturi ziare locale
Ziarul Transilvania Express
Aşa mi-a venit  ideea de a da anunţ în ziarul Transilvania Express ! din Braşov.
Am intrat la Rubrica (mica publicitate): Oferte Servicu şi am lansat anunţul: Eşti în căutarea unui loc de muncă? Vino la Târgul de Cariere din Braşov, Compania P&P` pune la bătaie 50 locuri de munca. Evenimentul se va desfăşura în 12 şi 13 noiembrie, între orele 10.00 şi 16.00, iar accesul este gratuit. 
Am ales opţiunile de publicare, modul şi numărul de apariţii.
După apăsarea butonului calculează am fost informată că anunţul meu va fi publicat în ediţia locală tipărită în maxim 24 ore!.
Pasul următor a fost să verific în tabel preţul şi dacă ceea ce am scris corespund dorinţelor mele.
Categoria Oferte Serviciu
Număr de cuvinte xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Opţiuni anunţ Publică articol pe 14 bloguri, Chenar, Bold, Publica pe 357 de situri, Vreau să primesc scanat pe email pagina ziarului cu anunţul meu
Mod de apariţie Apariţii Consecutive
Număr apariţii 7 apariţii (0 gratuite)
Preţul total al anunţului 372,20 LEI
După publicarea acestui anunţ a rămas să aştept ziua în care urma sa aibă loc evenimentul.
Un târg de locuri de muncă, denumit în mod obişnuit ca un târg de carieră sau expo carieră, este un târg sau expoziţie pentru angajatori, pentru a se întâlni cu potenţiali solicitanţi de locuri de muncă.
În primul rând, este foarte important să înţelegem procesul de recrutare. Recrutarea este o etapă importantă în procesul de elaborare a strategiei şi planificării resurselor umane: 
Selecţia personalului reprezintă un proces de alegere pe baza unui pachet de criterii bine definit, a celui mai potrivit şi competitiv candidat pentru ocuparea unui post. Selecţia urmează, în mod logic, procesului de recrutare. 
Primul pas în procesul de selecţie a fost sa verific informaţiile (CV-ul, formularul de cerere), furnizate de toţi solicitanţii de locuri de muncă pentru a determina care  îndeplinesc cerinţele minime.Nici o analiză suplimentară nu am acordat celor care nu au îndeplinit cerinţele minime. Acei solicitanţi de locuri de muncă care au îndeplinit sau depăşit calificările minime au fost acceptati  si reevaluati . Nu am putut alege cel mai potrivit candidat  fără o discuţie serioasă cu acesta. Interviul de angajare este o parte importantă a procesului de selecţie .
Consider că entuziasmul, energia şi creativitatea noii generaţii trebuie încurajate. Am încredere în faptul că experienţa o poţi câştiga la locul de muncă, dacă vrei cu adevărat să înveţi.
Persoanele care au deja un bagaj semnificativ de cunoştinţe, dobândite prin diverse locuri de muncă, se modelează mai greu, dacă nu sunt deschise la schimbare.Ideal ar fi ca tinerii să poată învăţa alături de persoanele cu mai multă experienta.
Urmând cursurile de manager resurse umane am acumulat cunoştinţe şi aptitudini avansate de gestionare a celei mai importante părti a unei companii.În calitate de profesionist în managementul resurselor umane, am asigurat reducerea costurilor şi creşterea profitului .Compania P&P` are acum reputaţia unui angajator capabil să atragă cei mai talentaţi oameni şi este recunoscută pentru faptul că ştie să îşi trateze bine angajaţii, oferindu-le training-uri utile şi alte beneficii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu